Whitepaper
Zekerheid bij de aanschaf van business-software
De afgelopen 40 jaar investeerden veel bedrijven in bedrijfssoftware (business tools). Praktijk en onderzoek tonen aan dat de meeste software implementaties fout gaan als gevolg van onderstaande valkuilen:
- Geen inzichten in de organisatorische valkuilen voor aanschaf software;
- Ontbreken van de visie, wat de software voor uw business betekent;
- Ontbreken van de uitwerkingsstrategie;
- Geen meetinstrument die de toegevoegde waarde van de software meet;
- Te hoge/verkeerde/andere verwachtingen (Management of Expectations);
- Focus alleen leggen op de functionaliteit van de software;
- Projectmanagement dat niet aansluit op de cultuur van de organisatie;
- Onvoldoende inzicht in processen en informatiedragers;
- Overschrijden van begroting en planning (praktijk > 70%);
- Onvoldoende intern draagvlak;
- Geen inzicht in weerstand en hoe deze op te lossen;
- Geen aandacht voor interne veranderingen.
Deze valkuilen kost bedrijven, naast veel ergernis, veel geld, veel interne uren en minimaliseert het enthousiasme van de medewerkers. De oorzaken zijn veelzijdig.
Balance 4 Business hanteert bij het investeren in dure bedrijfssoftware een aanpak die zekerheid creëert op meerdere niveaus . Zie onze dienst software selectietrajecten. Deze aanpak is gebaseerd op jarenlange toepassing en wetmatig onderbouwd door wetenschappelijk onderzoek. Kijk eens hoe wij dit aanpakken en wilt u weten waarop onze aanpak gebouwd is, vraag onderstaande Whitepaper aan.
Hoeveel zekerheid wilt u hebben voor aanschaf bedrijfssoftware?
Ja, ik ontvang graag per e-mail de whitepaper
Zekerheid bij de aanschaf van business-software
Uw successen zijn onze verdiensten
Ontdek ze in onze
Whitepapers
Klantcases
Overige Publicaties
Actualiteiten
Ook meer doen met minder?
Neem contact met ons op voor een vrijblijvend en inspirerend gesprek!